• På bildet ser vi den nye Storkaia på Kirkelandet i Kristiansund fra Piren/Arnesens skipshandel via Pænglænshjørnet (i dag 2007 kafe Onkel/Wammers souvenirer i ";Kaibakk1";) og utover mot sørsundet. Fra 2007 Arnulf Øverlands gate. En fraktebåt ligger til kai, rekker med tønner er linet opp ved båten, mens sjauere arbeider på bryggen og noen legger brosteinsdekke på kaia. Fra Nordmøre Museum si fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi den nye Storkaia på Kirkelandet i Kristiansund fra Piren/Arnesens skipshandel via Pænglænshjørnet (i dag 2007 kafe Onkel/Wammers souvenirer i ";Kaibakk1";) og utov...