• Postkort med motiv fra Kjøpmannsgården "Hola" med brygger rundt i vestre bydel på Kirkelandet i Kristiansund. Bygget tilhørte Konsul B. Heide i begynnelsen av 1900 tallet. Senere tok firmaet Ansgar Aandahl over inntill det brant ned til grunnen under bombingen av byen aprildagene 1940. Tekst på bryggene til venstre: "B. Heide. Indkjøp af Fiskeprodukter". På bryggen til høyre: "B. Heide. Klipfisk. Sild. Rogn." Legg ellers merke til at Storkaia er ennå ikke bygd. Fotograf er Johan K. Engvig, og bildet er trolig datert til omkring 1890 til 1900. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort med motiv fra Kjøpmannsgården "Hola" med brygger rundt i vestre bydel på Kirkelandet i Kristiansund. Bygget tilhørte Konsul B. Heide i begynnelsen av 1900 tallet. Senere t...