• Fra De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2016.  Fotografiet er tatt på det såkalte «håndverkstorget», på sletta vest for museets kontorfløy.  Der ble det satt opp en del buer som ble stilt til disposisjon for håndverkere som solgte egne produkter.  Flere av dem drev også en viss produksjonsaktivitet på egne stands, noe som naturligvis vakte publikums oppmerksomhet.   Hedmark husflidslag har alltid bidratt til å organisere denne arenaen, og laget er gjerne representert med aktører som inviterer gjestene – fortrinnsvis barna – til å prøve seg på håndverksaktiviteter.  I forgrunnen på dette fotografiet skimter vi en vev som ble brukt på denne måten.  Det foregikk også toving og snekring av «humlehotell» i denne sonen.  Videre var representanter for Husflidslagets «Fagråd i tre» til stede med tre dreiebenker, der barn under kyndig veiledning kunne få prøve å forme emner.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2016. Fotografiet er tatt på det såkalte «håndverkstorget», på sletta vest for museets kontorfløy. Der ble det...