• "Haukeligrend våren 1948. FWD modell SU med Sno-Flyr snøfreser fra Bros Boilers i Minneapolis, Minnesota. Fresen ble drevet av en Le Roi bensinmotor på 100 HK, max. omdreininger  600 pr. minutt. (Hastighet på fres). Det gikk "noen" liter bensin i timen." I følge merking i album.

"Da man tok opp veien over Haukeli våren 1948, brukte man først en tysk beltefres, og så tok den amerikanske Sno-Flyr de siste to metrene med snø  ned til veidekket. Operasjonen ble overvåket av mange. Mannen med militærfrakk og lue er major K. Jahnsen fra luftforsvaret." Sitat fra boka "Familiefirmaet-utenom allfarvei/2000 årsboken." Colbjørnsen & Co A/S. Nils All Colbjørnsen i lys frakk og hatt står foran snøfreseren.
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Brøyting med FWD lastebil modell SU med Sno-Flyr snøfreser i 1948