• Bilde 1) Tekst på baksiden av bildet: "Nicolaisens plog". Kristian Nicolaisen var avdelingsingeniør i Akershus fylke fra 1922, overingeniør og vegdirektørens faste stedfortreder og sjef for ingeniørkontoret ved Vegdirektoratet 1926-1942. Ref. til "Norges Vegdirektører og Vegsjefer,"av H. W. Paus.
Avbildet er trolig Akershus Fylkes Veivesens lastebil, litt usikkert. Tre ukjente menn står ved lastebilen og plogen.

"Trolig er bildet tatt i Aurdal i Valdres med Aurdal kirke i bakgrunnen. Lastebilen er  Akershus Fylkes Veivesens 1929 Federal med Regnr: C-9301. Kilde: Norges Bilbok 1930. På andre bilder i serien sees den samme Federalen med Hendrickson tandemboggi.
Ref.  til «Norsk Lastebilleksikon» av Asbjørn Rolseth." (Opplysninger fra Geir Smedsrud)

Bilde 2) Helside i album som viser ploger.

Refererer til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Bilde 2) Helside i album som viser ploger.

Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Veivesenets lastebil påmontert stor snøplog ca. 1930

3 comments

• Ser ut som bildet er tatt i Aurdal i Valdres med Aurdal kirke i bakgrunnen.
  • Lastebilen er som antydet Akershus Fylkes Veivesens 1929 Federal med Regnr: C-19301.
  • Rettelse: Regnr. C-9301, Kilde: Norges Bilbok 1930.