• 1936 modell FWD lastebil med sideplog. Kjennetegn K-7367.  Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1937. "De vanskelige sneforhold på Sørlandet i år". Av avdelingsingeniør T. Backer. Se vedlegg i Nedlastinger der bildet er illustrert i artikkelen.

Ref. til artikkel om snøploger og snøskjermer i  "Vegvesenets redskaper og maskiner 1941," av overingeniør Johs. Eggen.

25.08.2016: "K-7367 må være registrert ikke lenge etter at redaksjonen for Norges Bilbok 1935 ble avsluttet, sannsynligvis våren det året, siden høyeste nr. i K-7000 serien der er 7319."

02.04.2017: "FWD lastebil 1936 modell på Kvinesheia i Kvinesdal våren 1938. Bildet er tatt på Grunnevannsmyra 100 meter før en kommer til Hitreskog vegen på veg vestover. Her var en berykta plass når vinden kom fra nord øst, da kom den ut av en dal på ca 3 km og presset seg sammen i bredde til ca. 200 meter. Her var store problem helt fra det første forsøk på å holde vegen oppe hele vinteren første gang 1926-1927.
På bildet  er Colbjørnsen  til høyre i bildet med hatt, han var leverandør av både bil og sideplog. Der er flere bilder fra denne befaringen. Stedsnavn i dalen bak bilen heter Jammerdalen, navnet kom av når de bygde Møskedalsvegen over Kvinesheia som var ferdig  1907, så frøs arbeiderne noe forferdelig i vinden i den trange dalen."
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Vegvesenets FWD lastebil 1936 modell på Kvinesheia i Kvinesdal 1938

1 comment

• FWD lastebil 1936 mod på Kvinesheia i Kvinesdal våren 1938.Bilde er tatt på Grunnevanns myra 100m før en kommer til Hitreskog veien på veg vestover her var en berykta plass når vinden kom fra nord øst,da kom den ut av en dal på ca 3km og presset seg sammen i bredde til ca 200 m .Her var store problem helt fra det første før søk å holde veien oppe hele vinteren første gang 1926-27.PÅ bilde er Colbjørnsen til høyre i bilde med hatt han var leverandør av både bil og sideplog .Der er flere bilder fra denne befaringen.Stedsnavn i dalen bak bilen heter Jammerdalen navnet kom av når de bygde Møskedalsveien over Kvinesheia som var ferdig 1907 så frøys arbeiderne noe forferdelig i vinden i den trange dalen.