• Fra det såkalte «papirkjøkkenet» ved Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk i Løten, Hedmark.  Da dette fotografiet ble var ei jente fra 2. trinn ved Stavsberg skole i Furnes (Ringsaker kommune) i ferd med å legge ei finmasket ramme med våt papirmasse ned på en filtklut.  Hun fikk god kjelp av museumsformidler Trine Edvardsen.  Ved Klevfos Industrimuseum håndlages papir som en introduksjon til hvordan papir framstilles i treforedlingsindustriens maskiner.  Når papirmasse presses med mellom filtkluter formidles dette som en parallell til den prosessen som foregår i papirmaskinens pressparti.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra det såkalte «papirkjøkkenet» ved Klevfos Industrimuseum på Ådalsbruk i Løten, Hedmark. Da dette fotografiet ble var ei jente fra 2. trinn ved Stavsberg skole i Furnes (Ringsak...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits