• Fra Bingen lenser i Sørum i Akershus. Fotografiet er tatt fra vestre elvebredd med kameraet vendt mot øst. På vannspeilet lå det en del tømmer,  På dette tømmeret, som ble holdt igjen i attholdslensa nedenfor Bingsfossen før det ble sluppet porsjonsvis ned mot sorteringslensa på Fetsund, arbeidet det en del fløtere. På bakkekammen i bakgrunnen ser vi gardene Nordre og Søndre Vestby. Disse eiendommene var blant de Sørum-gardene som leide ut strandlinje mot Glomma til Chrstiania Tømmerdirektions lensedrift.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra Bingen lenser i Sørum i Akershus. Fotografiet er tatt fra vestre elvebredd med kameraet vendt mot øst. På vannspeilet lå det en del tømmer, På dette tømmeret, som ble holdt ig...