• Fem personer ved bredden av Bergsfjordvannet. Muligens en familie, to voksne og tre barn. Mannen er Cort Buck. Han har mørke klær og sko og holder en stav i hendene. De to guttene foran har lyse jakker, mørke bukser og luer på hodet. Nummer 2 fra venstre kan være Markus Buck og gutten ved siden av kan være  Vilhelm Buck. Barnet bak Cort Buck har en ganske lys jakke med store knapper og barnet har en arm på skuldrene til mannen. Den ukjente damen til venstre har en mørke kjole og en lys hatt på hodet. De sitter på store steiner og det er lyng på bakken foran dem. Litt av fjellet Kollaren står i bakgrunnen og terrenget der består mest av stein med litt lyng og gress rundt.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Fem personer ved bredden av Bergsfjordvannet. Muligens en familie, to voksne og tre barn. Mannen er Cort Buck. Han har mørke klær og sko og holder en stav i hendene. De to guttene ...