• Et vinterkledt Hasvik. På dette bildet er ikke telegraflinjen kommet opp. Telegrafen ble åpnet 10.desember 1900 og vi kan derfor gå ut fra at dette bildet ble tatt senest vinteren år 1900. Telegraflinjen ble lagt nedenfor kirken.

Det er en del snø i terrenget med enkelte bare flekker som får det til å se ut som en sen vinterdag/tidlig vår. Kirka står litt for seg selv oppe til høyre, et lite stykke fra andre bygninger. Lengst borte på bildet står noen hus i en liten bakke. Flere hus står til venstre på bildet sammen med noen mindre bygninger, sannsynligvis naust eller små redskapshus. Bygningen nærmest kamera har snø til midt oppe på veggen. Bygningene helt til venstre har store vinduer på røstveggene. Litt av fjorden vises bak bygningene til venstre. Mye tunge skyer på himmelen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Et vinterkledt Hasvik. På dette bildet er ikke telegraflinjen kommet opp. Telegrafen ble åpnet 10.desember 1900 og vi kan derfor gå ut fra at dette bildet ble tatt senest vinteren ...

1 comment

• Vi ser har at telegraflinjen ikke er kommet opp. Telegraflinjen i Hasvik ble åpnet 10 desember 1900, og gikk på nedsiden av kirken. Bildet må derfor være tatt senest vinteren år 1900