• Herlaug Mikkola og nevøen Willy Olsen fotografert i Kirkenes. Willy har budsykkel med plass til en stor eske foran. I bakgrunnen ser vi boliger og en trafostasjon. Ifølge vår informant ser bildet ut til å være tatt i krysset Carl Lundsgate/Parkveien, der hvor Malmklang ligger idag. Grøntområdet til høyre er Lienhagen. Transformatorstasjonen står der ennå og huset i bakgrunnen er nok Presteveien 21. Bildet må være tatt et sted etter 1954-55, da huset med veranda stod ferdig i dette tidsrommet. Prestveien ble regnet som litt i yttergrensen av området Haganes, så bildet er tatt "i byen".
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Herlaug Mikkola og nevøen Willy Olsen fotografert i Kirkenes. Willy har budsykkel med plass til en stor eske foran. I bakgrunnen ser vi boliger og en trafostasjon. Ifølge vår infor...

1 comment

• Det ser ut som bildet er tatt i krysset Carl Lunds gate/Parkveien, der hvor Malmklang ligger i dag. Grøntområdet til høyre er Lienhagen. Transformatorstasjonen står der ennå og huset i bakgrunnen er nok Presteveien 21. Årstallet er ikke så tidlig som 1952 ettersom man kan se verandaen i Presteveien 8 til venstre på bildet, og det huset var ikke bygget da. Mener det stod ferdig i 1954 eller -55. Presteveien regnes vel som yttergrensen til området Haganes, så bildet er tatt i "byen".