• Fra finalen i konkurransen «Årets jakthund» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2014.  Tispa på fotografiet er en engelsk setter ved navn «Jutulættas Vår».  Hunden har 2 Cert og flere BIR og førstepremier.  Her føres «Jutulættas Vår» av Fredrik Schøyen, som driver Kennel Norgordon på Jar i Bærum og er kjent for å være meget dyktig med fuglehunder.  «Jutulættas Vår» eies av Fredrik Schøyens bror, Eivind K. Schøyen.  Fotografiet er tatt i friluftsamfiet vest for museumsbygningen, der en kvinnelig dommer oppmerksomt betraktet hundens bevegelsesmønster.  Bak henne skimtes bannerne til Norges jeger- og fiskerforbund og et hundefôrfirma, som var sentrale i denne delen av jakt- og fiskedagsarranegmentet.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra finalen i konkurransen «Årets jakthund» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2014. Tispa på fotografiet er en engelsk setter ved navn «Jutulæt...