• Fra det såkalte «knivtorget» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2014.  Knivtorget var plassert på den store grassletta vest for tunet på klokkergarden Fossum.  Her var smeder og knivmakere plassert i boder langs arealets ytterkanter, mens de såkalte «buskselgerne» ble, som dette fotografiet viser, tilvist salgssteder ved Svimbilsmia på den østre delen av arealet.  Disse dukker gjerne opp med campingstol, et lite bord og kanskje en parasoll, og med et mangfoldig sortiment av kniver i ymse prisklasser.  Her ser vi en kar som studerer utvalget på et bord der det både ligger ferdige kniver men også blader og skaftmateriale for dem som måtte ønske å prøve å lage egne kniver.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra det såkalte «knivtorget» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2014. Knivtorget var plassert på den store grassletta vest for tunet på klokkerg...