• Bildet viser det ortodokse St. Georgs kapell i Neiden, også kalt Skoltekapellet. Kapellet er et trehus av laftatømmer med tretak. Rundt kapellet ligger en gravplass. Kapellet ble  innviet så tidlig som 24.juni 1565 og ble brukt som kapell for den østsamiske Siidaen i Neiden. En ukjent mann står til høyre i bildet. Inne i kapellet kan man så vidt skimte en annen ukjent mann. På taket står et ortodoks trekors. Foto: ukjent.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Bildet viser det ortodokse St. Georgs kapell i Neiden, også kalt Skoltekapellet. Kapellet er et trehus av laftatømmer med tretak. Rundt kapellet ligger en gravplass. Kapellet ble ...