• "Veianlæg". "Stiftsstötten paa Filefjeld". Stiftsstøtta på Filefjell ble reist i 1794 av generalvegmester Christopher Johannes Hammer. Årstallet 1895 og PM med store bokstaver er innrisset i steinen, samt også noen andre bokstaver.

Se Relasjon NVM 00-F-37698 lenger ned på siden.

"Vegen frå Bergen til Oslo over Lærdal og Filefjellet var gjennom mange hundre år den viktigaste vegen mellom Vestlandet og Austlandet. Fram til 1793 var dette berre ein rideveg. I 1793 kom ny veg som opna for ferdsle med slede om vinteren og kjerre om sommaren. Ved gamlevegen på grensa mellom Oppland og Sogn og Fjordane står ei marmorstøtte til minne om denne utbetringa."
(Dette er utsnitt fra artikkel: Stiftstøtta på Filefjellet, av Gunnar Urtegaard).
(Kilde: Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane. Kulturhistorisk leksikon).
Les hele artikkelen om Stiftstøtta på Filefjell i Referanser
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum