• Rekkverk like ved Bingsfoss bru. Rekkverk med gjennomgående planke i de støpte stolpene. Nederste planken ligger vannnrett. Fig. 15. "Rekkverk av tre og betong ved Bingfoss bru (tilstøtende veifylling).  Mellomrekken er festet til innstøpte flattjern." Jf. "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 8-august 1930, og "Våre veger", Bd 6, nr 3, april 1980. "Nicolai O. Saxegaard - fremsynt vegingeniør som satte spor etter seg",  av Johannes B. Irgens.
Saxegaards rekkverk, sannsynligvis fotografert 1927-1930 i nærheten av Bingsfoss bru. Fremsynte ingeniører  arbeidet med tiltak og forbedringer for å lette arbeidernes slit, og for å finne systemer  som var besparende for det enkle utstyr.  Både utførelsen av trilleskinnen  og det omtalte "Saxegaards rekkverk" ble  konstruert av Nicolai Olaf Saxegaard.
Jf. referanser "Våre Veger".
 Se Nedlastinger og Relaterte objekter lenger ned på siden.

Til venstre står brakka for arbeiderne.
    Photo: Norsk vegmuseum

Rekkverk ved Bingsfoss bru i Akershus