• Furutre i åkerlandskap på eiendommen Tønset i Brenneriroa i Løten i Hedmark.  Denne furua er ikke spesielt stor, men den har ei uvanlig tett og fin krone.  Det står på et ganske stort åkerareal, der treet, antakelig på grunn av formen, ble gjensatt i forbindelse med oppdyrking av et tidligere bare overflatedyrket engareal.   Dette fotografiet er tatt en tidlig, kald klarværsmorgen seinhøstes i 2012.  Halmstubben etter foregående sesongs kornavling var delvis dekt av snø.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Furutre i åkerlandskap på eiendommen Tønset i Brenneriroa i Løten i Hedmark. Denne furua er ikke spesielt stor, men den har ei uvanlig tett og fin krone. Det står på et ganske st...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits