• 331 skvadron, Bodø flystasjon, feirer 30 års Jubileum. Her sees sannsynligvis noen av veteranene som fly Spitfire (bak) under krigen.
    Photo: Fotoavdelingen Bodø flystasjon / Norsk Luftfartsmuseum (Opphavsrett)

Nummer to fra høyre er Egil Gustav (Holst) Torjusen, født 16.11.1920, død 07.02.2019. Han fløy aktivt for 331 skvadronen 1943-1945.

1 comment

• Det virker som dere mangler navn her, og jeg kan opplyse om at person nummer fire fra venstre (nummer to fra høyre) er min far, Egil Gustav Holst Torjusen. Han kom til Little Norway i Canada i 1941 og var stasjonert i England, Belgia og Nederland i de siste krigsårene. Han fløy aktivt under D-dagen også. Så vidt jeg kan se, er mannen helt til høyre (ved siden av far) Jack Stousland.