• Hannestad prepareringsanstalt : transprortabelt impregneringsapparat for Boucheries metode til impregnering av telegrafstoper med kobbervitriol (kobbersulfat). Det første apparatet ble kjøpt inn fra England 1858. Denne impregneringsmetode var i bruk til 1890-årene. Fra begynnelsen av 1890-årene kjøpte Televerket stolper fullt impregnert med kreosotolje fra Franklin Backer. Porsgrunn. 1911 fikk Televerket på Lillestrøm eget impregneringsverk for impregnering av stolper etter Rüpings metode (kreosotolje)
    Photo: Thome,W. / Norsk Teknisk Museum (Opphavsrett)

Hannestad prepareringsanstalt : transprortabelt impregneringsapparat for Boucheries metode til impregnering av telegrafstoper med kobbervitriol (kobbersulfat). Det første apparatet...