Bildet tilhører Godtfred Karlsen sin fotosamling. Godtfred Karlsen viet hele sitt liv til vegbygging i Finnmark. Han hadde sin første jobb i Vegvesenet som stikningshjelp 15 år gammel og avsluttet som overingeniør i 1989. I noen av sine siste år i vegvesenet (1983 - 1986) samlet han inn bilder fra vegvesenets virksomhet i Finnmark. Gjennom kontakt med 177 personer som jobbet i vegvesenet eller som hadde jobbet i eller for vegvesenet, fikk han tilsendt/utlånt 3740 foto som han avfotograferte. Samlingen eies av Statens vegvesen og oppbevares på Norsk vegmuseum og ved Finmarksbiblioteket ved Troms og Finnmark fylkesbibliotek.
Created with Sketch. Add a comment or suggest edits