Sparketur med dukkene. Fra venstre Håvard og Torill (søsken). Åse Marit og Lill (søsken), alle Gabestad som etternavn. I bakgrunnen to Gabestad-gårder som ligger helt inntil hveran...

1 comment

• 59° 18' 22.240" N 11° 11' 54.092" E "Motiv: De er ute på luftetur med dukkene sine, denne fine kvartetten som er fotografert på spark på gårdstunet hjemme på Gabestad. Bildet er tatt omkring 1950, og fra venstre ser vi Håvard, Torill, Lill og Åse-Marit, alle med etternavnet Gabestad.

Håvard og Torill var søsken hjemme på gårdsnummer 3049, bruksnummer 1 Gabestad, mens Lill og Åse-Marit, samt broren Otto, var søsken på nabogården 3049/2 Gabestad.

Sted: Gabestad.

År: Omkring 1950.

Fotograf: Christian Gabestad.

Eier: Varteig Historielags Fotosamling.

Bildenummer: VHF.2019-00060."