• Broa i Bøfjorden før 1992. Under orkanen slet en båt sine fortøyninger og drev på broa. Den forårsaket store ødeleggelser. Det er steinvor med fenderverk, som er forløper for kaier og broer. Steinvorene var i all hovedsak bygget av kommunene til offentlig bruk. Det er en steinvor på andre siden også, bak broen. Postverket fikk også bygget en del for postruten mellom Bergen og Trondheim.
Ved Freikaia er en steinvor bygget av Postverket til ruten mellom Bergen og Trondheim.

(info: Arnfinn Herkedal) -
Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Broa i Bøfjorden før 1992. Under orkanen slet en båt sine fortøyninger og drev på broa. Den forårsaket store ødeleggelser. Det er steinvor med fenderverk, som er forløper for kaier...

2 comments

• Båtstø og lunnstega, kan her tas ut av teksten.
    Det er steinvor med fenderverk, som er forløper for kaier og broer. Steinvorene var i all hovedsak bygget av kommunene til offentlig bruk. Det er en seinvor på andre siden også, bak broen. Postverket fikk også bygget en del for postruten mellom Bergen og Trondheim.