• Veiledning i fluekasting under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogbruksmuseum i 1973.  Fiskekonsulent Lars Nordby (delvis skjult) fører stanga sammen med en middelaldrende mann med dressjakke.  Ei jente (til venstre) og en noe eldre mann med kvit genser følger interessert med.  Fotografiet er tatt på grasplenen vest for den da nye museumsbygningen med elva Glomma til venstre i bakgrunnen.

Jakt- og fiskedagene i 1973 ble arrangert 11. og 12. august i samarbeid med Norges Jeger- og Fiskerforbund, Norsk Jakthundforbund, Norsk Elghundklubb, Elverum Jaktskytterklubb og Heradsbygd Jeger- og Fiskerforening.   Arrangementet omfattet en stor hundeutstilling og foredrag om «Behandling og tilberedning av vilt» (restauratør Reidar Thilert) og «Moderne jaktvåpen og jaktskyting» (børsemaker Magne Søilen).  Når det gjaldt fiske hadde man i tillegg til instruksjonsaktiviteter som den vi ser på fotografiet også en fluebinderdemonstrasjon ved Erling Sand.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Veiledning i fluekasting under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogbruksmuseum i 1973. Fiskekonsulent Lars Nordby (delvis skjult) fører stanga sammen med en middelaldrend...