• Trefellingsøvelse på det såkalte «Skogbrukstunet» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2014.  En gutt med kvite shorts og rød T-skjorte er i ferd med å vippe over ende en trestamme han har «skåret» i rotsonen på med ei motorsag som står til venstre i bildet.  Trestammen er montert på et stålbrett, som igjen er skrudd fast stil ei oppvatret plankeramme.  Her er det et lite konkurranseelement som dreier seg om å treffe nærmest mulig et punkt på bakken.  En mann, muligens guttens far, følger spent med og en funksjonær i gul refleksvest følger spent med.  Denne trefellingsøvelsen var ett av flere aktivitetstilbud for barn og voksne i det området skogbrukets organisasjoner disponerte under jakt- og fiskedagene.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Trefellingsøvelse på det såkalte «Skogbrukstunet» under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum i Elverum i 2014. En gutt med kvite shorts og rød T-skjorte er i ferd m...