• Seks arbeidskledde menn i et steinbrudd i Sørum.  Karene er stort sett kledd i mørke vadmelsbukser og har busseruller eller trøyer med vester på overkroppen.  Flere av dem hadde slagbor i hendene da fotografiet ble tatt.  Steinen de arbeidet med skulle sannsynligvis formes slik at den ble til blokker som var høvelige for muring av damvanger, lensekar og andre innretninger som skulle tåle både hurtigstrømmende flomvann ig is.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Seks arbeidskledde menn i et steinbrudd i Sørum. Karene er stort sett kledd i mørke vadmelsbukser og har busseruller eller trøyer med vester på overkroppen. Flere av dem hadde sl...