• Elever fra Osen oppvekstsenter i Åmot på veg om bord i den nyrestaurerte tømmerslepebåten «Trysilknut», som her ligger fortøyd ved brygga ved slippen på Sørlistøa fløtermuseum.  Sørlistøa har vært båtens base siden det ble bygd et fløtingssenter med mannskapsbrakke, kontor, smie, vedskur og båthus her i 1939.  Fotografiet er tatt i forbindelse med markeringa av båtens 100-årsjubileum 11. juni 2014.  Elevene fra Osen oppvekstsenter var spesielt invitert til jubileumsmarkeringa.  Maskinistene Allan Tutvedt og Arnstein Norsted ønsket velkommen om bord på landgangen, mens skipper Størk Olsen ventet på båten.

Mer informasjon om båten Trysilknut finnes under fanen «Andre opplysninger».
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Elever fra Osen oppvekstsenter i Åmot på veg om bord i den nyrestaurerte tømmerslepebåten «Trysilknut», som her ligger fortøyd ved brygga ved slippen på Sørlistøa fløtermuseum. Sø...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits