• Industrihallen ved Geithus Bruk på Modum i Buskerud, fotografert i byggefasen i november 1965.  Fotografiet er tatt fra den ene enden av hallen mot motstående gavlvegg.  Dette er en bildemontasje som er sammensatt av to opptak. Her er taket, som var lagd av betongelementer, og gavlveggen ferdige.  På begge langveggene sto forskalingene fortsatt da opptaket ble gjort.  Langs veggen til høyre var det en nedgravning, antakelig med tanke på ei av maskinene som etter hvert skulle plasseres her.  Geithus Bruk skulle bli en bedrift som kjøpte tømmer som ble barket og hogd til flis, som deretter ble transportert videre til Skotselv Cellulosefabrik for masseproduksjon.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Industrihallen ved Geithus Bruk på Modum i Buskerud, fotografert i byggefasen i november 1965. Fotografiet er tatt fra den ene enden av hallen mot motstående gavlvegg. Dette er e...