• Utstillingsutvikler Ole Martin Lislevand (foran) og snekker Stein Engen, fotografert under plassering av en fangstmontasje i Norsk Skogmuseums nye basisutstilling «Tråkk i mangfoldig natur» våren 2014.  Montasjen består av ei åpen ramme av gråbeisete 4"X4" bjelker, som blant annet omslutter ei glasskasse med et reinsdyrskinn, et gevir og en spydspiss og en våpenkniv (enegget sverd) fra ei merovingertids fangsmannsgrav i Trysil som arkeologen Arne Skjølsvold undersøkte i 1960-åra.  På veggen over montasjen henger et fargefotografi hvor man forsøker å rekonstruere hvordan en jeger som jaktet rein med pil og bue kan ha sett ut.  På den blåfargete veggen bak Stein Engen skimter vi et fotografi av et bogestelle (skytestilling) ved Juvassfonne i Lom i Oppland og tegninger av helleristninger med jaktmotiv fra Bergbukta i Alta i Finnmark.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Utstillingsutvikler Ole Martin Lislevand (foran) og snekker Stein Engen, fotografert under plassering av en fangstmontasje i Norsk Skogmuseums nye basisutstilling «Tråkk i mangfold...