• Fra lanseringa av ny logo og visuell profil for Anno museum - den administrative overbygningen som ble etablert for de fleste av museene i Hedmark i 2009.  Organisasjonen ble opprinnelig kalt Hedmark fylkesmuseum, men i 2013 ble det arbeidet med å finne et nytt navn, og valget falt på Anno museum.  I forlengelsen av arbeidet med navneskiftet ble det også arbeidet med en synliggjøring av det store faglige fellesskapet organisasjonen representerer.  Kommunikasjonsbyrået Leidar Creative i Kongsvinger ble engasjert for å arbeide med denne saken i samarbeid med ut utvalg av medarbeidere fra Annos administrasjon og fra noen av museene som inngår i organisasjonen.  Dette fotografiet ble tatt under at allmøte i Hedmarksmuseets aula 5. mai 2014, der resultatet av arbeidet ble lansert for cirka 80 tilstedeværende medarbeidere i museet.  Vi ser prosjektgruppa foran et par bannere med den nye logoen på.  I første rekke fra venstre: Kari Fuglesang fra Norsk Utvandrermuseum, Stein Tore Andersen fra Norsk Skogmuseum, Laila Bækkevold fra Glomdalsmuseet, Stine Skrutvold Skjæret fra administrasjonen, Ylva Røinaas fra administrasjonen, Marit Nerhagen fra Trysil/Engerdal museum, Anne Strømmen fra administrasjonen, Magnus Sempler Holte fra Domkirkeodden og Runhild Dammen fra Nordøsterdalsmuseet.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra lanseringa av ny logo og visuell profil for Anno museum - den administrative overbygningen som ble etablert for de fleste av museene i Hedmark i 2009. Organisasjonen ble oppri...