• Direksjonsbefaring i Øvre Glommens fællesfløtningsforening (Christiania Tømmerdirektion, seinere Glomma fellesfløtingsforening) ved Haldammen i Våler (Hedmark).  Fem direksjonsmedlemmene er samlet rundt et spisebord med kvit duk i friluft.  Ei kvinne skjenker kaffe.  I forgrunnen en tom taburett, antakelig fotografens.

Direksjonen eller styret i organisasjonen besto på dette tidspunktet av godseier Westye P. Egeberg (formann), konsul Emil Mørch, disponent Otto Nilsen, grosserer Albert Asbjørnsen, konsul Math. Smith, skogeier Børre Vik, cand. jur Amund Bredesen og skogeier Olav Nergård.  De to sistnevnte representerte den delen av vassdraget der denne befaringa foregikk. I tillegg til disse pleide også representanter for administrasjonen å være med på befaringene. Fotografiet skal være tatt ei morgenstund den 28. mai 1918.  Den kopien av fotografiet som er innlimt i GFFF-album nr. 3 har dessverre litt dårlig kontrast.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Paa Haldammen 28/5 18, morgen.»