• Fliskjelleren er under hoggeriet. Dette er ingen arbeidsplass for produksjonen i Klevfos, men gutta som jobba i Hoggeriet måtte under å slenge på balatareima til hoggeren, når denne skulle settes i gang. Her ses akslingen. Jernstøpte hjul med buede eiker kunne flyttes på akslingen, og ta ut kraft der man ønsket. Det meste av jernkonstruksjoner var levert av Ådalsbruk Jernstøperi en km. lenger opp i elva.  Løten.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Fliskjelleren er under hoggeriet. Dette er ingen arbeidsplass for produksjonen i Klevfos, men gutta som jobba i Hoggeriet måtte under å slenge på balatareima til hoggeren, når denn...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.