• Lasting av ferdigsorterte pottebrett på lastebil ved skogplanteskolen på Sønsterud i Åsnes (Hedmark).  Lastebilen er en Volvo-modell, som planteskolen kjøpte høsten 1980, og som seinere har vært brukt ved anlegget i over 30 år.  Ragnhild Edvardsen løfter pottebrett opp på lasteplanet.  Der setter Bjørn Krav dem i transportreoler, som er oppstilt tett i tett på bilen.  Bak står Else Sjøli og Kari Skybakmoen klar med flere brett.  Omkring bilen ser vi de store, flate frilandsområdene brettene hadde stått på etter en innledende spiringsfase i veksthusene vi ser i bakgrunnen.  Det vanlige var at nysådde pottebrett sto cirka en halv sommersesong i slike veksthus, og at de var to år gamle når de var klare for distribusjon til kundene, som her.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Lasting av ferdigsorterte pottebrett på lastebil ved skogplanteskolen på Sønsterud i Åsnes (Hedmark). Lastebilen er en Volvo-modell, som planteskolen kjøpte høsten 1980, og som se...