• Innrammet skilt på påle ved Kjeldal sluse i Bandak-Norsjø-kanalen.  Skiltet forteller at sluseanlegget ligger 62-65 meter over havet.  Differansen på tre meter refererer til løftehøyden, som i det ene slusekammeret her ved Kjeldal er på tre meter.  Det samme skiltet forteller også at Kjeldal sluse ligger 40 kilometer fra Skien i den ene enden av det kanaliserte vassdraget og 65 kilometer fra Dalen i Tokke, som var det innerste anløpsstedet for båtene som gikk på det kanaliserte vassdraget.  Under skiltet med denne informasjonen henger ei redningsbøye.
    Photo: Bækkelund, Bjørn / Anno Norsk skogmuseum

Innrammet skilt på påle ved Kjeldal sluse i Bandak-Norsjø-kanalen. Skiltet forteller at sluseanlegget ligger 62-65 meter over havet. Differansen på tre meter refererer til løfteh...