• Fra informasjonstavle ved Rautunnelen i Raua, den nedre delen av et vassdrag på østsida av Tinnsjøen i Telemark (på grensa mellom Notodden og Tinn kommune).  Teksten inngår i en kultursti der Raudammen ved utløpet av Reisjåvatn og den nedenforliggende tømmertunnelen ved Raufossen er tema.  Dette fotografiet viser første del av et todelt oppslag om Rautunnelen, med følgende tekst:

«Rautunnelen
Raufossen hadde får gamalt av vore eit vanskeleg punkt for tømmerfløytinga, og mykje tyømmer vart øydelagt når det skulle ned den 43 m høge fossen.  For å frakte tømmeret forbi fossen, vart det på 1800 talet bygd fleire tømmerrenner.
Det første forsøket på å lage ei tømmerrenne, var å sprenge ned et tømmerløp i sjølve fossen, men dette arbeidet betra ikkje nedfløtinga nemneverdig.

Rundt 1810 vart det derfor bygd ei tømmerrenne over fossen.  Denne renna vart reparert og ombygd fleire gonger, t. d. etter den store flaumen i 1860.  Den store kostnaden på den gamle renna var i 1884, da 2/3 av renna vart ombygd.  Seinare vart det berre gjort naudsynte reparasjonar.

Både renna og fundamentet var bygd av samanlafta rundt tømmer, og dei årvisse vedlikehaldskostnadene på renna vart relativt høge.  Dette gjorde at det tilslutt vart reist spørsmål om ei fullstendig ombyggjing av renna, og i 1925 vart det utarbeida følgjande 3 alternativ for ei ny renne:

1. Utsprenging av elveløpet med nedskjæring av fossen og utviding av løpet.  I tillegg omfatta prosjektet oppføring av ein løftedam i utløpet av fossen.  Kalkulert kostnad var kr. 48 00. »

Teksten fortsetter på SJF-F. 005357

Dette tekstoppslaget er fotografert som supplerende informasjon til fotografier som ble tatt var Rautunnelen, jfr. SJF-F. 005351 - SJF-F. 005354, SJF-F. 005358 - SJF-F. 0053568 og SJF-F. 005420 - SJF-F. 005422.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Fra informasjonstavle ved Rautunnelen i Raua, den nedre delen av et vassdrag på østsida av Tinnsjøen i Telemark (på grensa mellom Notodden og Tinn kommune). Teksten inngår i en ku...