• Fra laboratoriet ved Embretsfoss fabrikker på Åmot i Modum kommune i Buskerud.  Fotografiet er antakelig tatt i begynnelsen av 1970-åra.  Vi ser et rektangulært rom med kvitmalte vegger og tak.  Rommet lyses opp av dagslys som faller inn fra vinduer på langveggen og fra to rekker av rektangulære lamper med lysrør under gitter.  Møblementet består av tverrstilte arbeidsbenker med diverse laboratorieutstyr.  På den vinduløse langveggen til venstre i bildet er det skap og hyller med kjemikalieflasker og reagensglass.  I enden av rommet aner vi et avtrekkskap.  Vi ser også to laboranter, to unge kvinner i kvite frakker.
    Photo: Svendsen, Arne / Anno Norsk skogmuseum

Fra laboratoriet ved Embretsfoss fabrikker på Åmot i Modum kommune i Buskerud. Fotografiet er antakelig tatt i begynnelsen av 1970-åra. Vi ser et rektangulært rom med kvitmalte v...

• Bilde teksten er feil, dett er fra
  • Bildeteksten er feil, dette er fra felleslaboratoriet til Union konsernet på Drammenselvens Papirfabrikker AS på Geithus. Årstall ca 1971.