• Elveparti fra Drammenselva ved Modum i Buskerud, fotografert ved sjeldent lav vannstand 21. oktober 1945.  Bildet er tatt i motstrøms retning, mot en liten bergrygg som dannet en innsnevring i elveløpet.  Bak og til venstre for den skimter vi kvitsskummende vann i den såkalte Hårkallfossen, det nedre fallet i Geithusfossen.  Ovenfor (og til høyre for) bergnabben skimter vi tømmer som har lagt seg mot land i den såkalte Bruksevja.  I bakkeskråningen til venstre for vassdraget anser vi traseen for Randsfjordbanen, og mot horisonten til høyre i bildet ser vi deler av forretningsgården til kjøpmann Hontvedt.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Elveparti fra Drammenselva ved Modum i Buskerud, fotografert ved sjeldent lav vannstand 21. oktober 1945. Bildet er tatt i motstrøms retning, mot en liten bergrygg som dannet en i...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits