• Påbegynt byggearbeid på Tjømekrankaia ved Drammenselvas søndre utløp, Strømsløpet, der Union-konsernet vinteren og våren 1966 fikk reist et stort nytt lagerhus for sine bedrifter ved Drammensvassdraget.  Dette fotografiet er tatt ved enden av byggeplassen, hvor arbeidet med stillas og forskaling for en av gavlveggene var påbegynt.  I forgrunnen ser vi en del av den snødekte tomta.  En del forskalingsbord er hentet fram fra en presenning under snøen.  I bakgrunnen skimtes flere andre bygninger, og en høy boligblokk i typisk 1960-tallsstil rager over de andre.
    Photo: Johnsen, Tore Jan / Anno Norsk skogmuseum

Påbegynt byggearbeid på Tjømekrankaia ved Drammenselvas søndre utløp, Strømsløpet, der Union-konsernet vinteren og våren 1966 fikk reist et stort nytt lagerhus for sine bedrifter v...