• Interiørbilde fra Geithus Bruk på Modum i Buskerud.  Fotografiet viser en mann med dongerijakke, sixpencelue og briller som står ved et transportbånd, der han bidro til at kubb som etter hvert skulle bli celluloseflis ble leggende parallelt på båndet.  Bak mannen var det to bokser med knapper eller brytere, antakelig for igangsetting og styring av ulike maskiner i denne delen av fabrikken.  Fotografiet er antakelig tatt i slutten av 1960-åra.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Interiørbilde fra Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Fotografiet viser en mann med dongerijakke, sixpencelue og briller som står ved et transportbånd, der han bidro til at kubb som...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits