• Omlasting av tømmer mellom lastbil og jernbane, antakelig i 1967.  Fotografiet er tatt i froskeperspektiv, fra en posisjon på aksen mellom jernbanetraséen og lastebilen. Bilen er en Scania Vabis, som vi ser forfra, mot motorkassa og førerhuset.  Bak førerhuset, over taket, sitter sjåføren på et sete og styrer ei hydraulisk kran med gripeklo i ytterenden ved hjelp av et sett av spaker.  Krana og kloa løfter ubarket grantømmer mellom lastebilen og jernbanevogna.  Fotografiet er antakelig tatt for Geithus Bruk, et ”renseri” som ble satt i drift i 1967, og som barket slipvirke og produserte celluloseflis, først og fremst med Skotselv Cellulsefabrikk som avtaker.
    Photo: Svendsen, Arne / Anno Norsk skogmuseum

Omlasting av tømmer mellom lastbil og jernbane, antakelig i 1967. Fotografiet er tatt i froskeperspektiv, fra en posisjon på aksen mellom jernbanetraséen og lastebilen. Bilen er e...