• Fra Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Fotografiet er tatt utenfor industrihallen, som hadde upussete teglsteinsfasader og flatt tak. Sentralt i høyre del av bildeflata ser vi en lastebil med kubb som står parkert under et stativ med et bølgeblikk kledd skur med slakt saltak.  Dette skuret hadde øyensynlig forbindelse med nedre del av fabrikkhallen via et transportbånd, som også var innkledd med bølgeblikkplater.  Om fabrikken leverte barket kubb eller mottok slikt r på denne måten, er framgår ikke klart av dette fotografiet, men en Scania Vabis med en slags containertilhenger sto og ventet på å overta plassen til den bilen som befant seg under stativet da dette fotografiet ble tatt.  I forgrunnen vokste det korn, og til venstre har et lønnetre og ei bjørk overlevd industriutbygginga i dette området.
    Photo: Svendsen, Arne / Anno Norsk skogmuseum

Fra Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Fotografiet er tatt utenfor industrihallen, som hadde upussete teglsteinsfasader og flatt tak. Sentralt i høyre del av bildeflata ser vi en la...