• Pall med diverse frøkanner av plast og jernblikk.  Til høyre i bildet ser vi også en stabel med eldre, spesialproduserte frøkanner i galvanisert jernblikk (jfr. SJF-F. 003598).  De eldste og største kannene har både sjablonmalte tall og påknyttete papirsedler som ble brukt ved identifisering av de enkelte frøpartiene, mens de nyere og mindre kannene bare har sedler.  At frøkannene er tatt ut av fryselageret og midlertidig plassert her skyldes at innholdet har ligget lenge på lager og derfor ikke lenger har den spireevnen skogplanteskolene forlanger.  Materialet skal etter hvert leveres som spesialavfall.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Pall med diverse frøkanner av plast og jernblikk. Til høyre i bildet ser vi også en stabel med eldre, spesialproduserte frøkanner i galvanisert jernblikk (jfr. SJF-F. 003598). De...