• Konglesanking fra felte grantrær i Rokoberget i Løten høsten 1983.  Fotografiet viser konglesankerne Knut Langdalen (til venstre på dette fotografiet) og Arne Vemund Bækken fra Løten idet de gikk oppover langs en smal teig med felte trær i en ellers velvoksen, og litt glissen granskog.  Karene bar hver sin plastbøtte, som de brukte til å sanke kongler i.  Arne Vemund Bækken bar dessuten en halvfull konglesekk over skuldra.  Konglesankerne kikket antakelig etter flere gjenliggende tretopper med tett konglesetting, som de kunne plukke fra.  Karene fikk fire kroner per kilo for konglene, som ble levert til Skogfrøverket på Hamar.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

«Konglesanking, Rokoberget, Løten Herred 26/10 83 ....»