• Fra Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp.  Fotografiet er tatt på tvers av et felt med plantesenger med mellomliggende gangarealer.  Bakenfor, til venstre i bildet, ligger et kvitmalt, enetasjes våningshus med saltak.  Ifølge ei blyantinnskrift på baksida av fotografiet viser bildet "2/0 Berg- og buskfuru", og bildet skal være tatt i august 1932.  Begrepet "2/0" betyr at de nevnte vekstene hadde stått to år i såsenger, og følgelig var så store at det påfølgende sesong ville være nødvendig å plante dem over i priklesenger.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp. Fotografiet er tatt på tvers av et felt med plantesenger med mellomliggende gangarealer. Bakenfor, til venstre i bildet, l...