• Våningshus på Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp.  Fotografiet er tatt fra en slags hage mot det som antakelig var "fronten" på bygningen.  Eksteriøret var symmetrisk med inngang fra ei støpt trapp midt på fasaden.  Omkring den dobbelte inngangsdøra var det bygd et lite vindfang, og på taket over var det oppbygd en ark med pulttak.  Bygningen hadde klassiske smårutete vinduer, i hovedsak med to fag (grinder), men med tre fag i det vinduet som var montert på den nevnte arken.  Taket var tekket med krum teglstein og hadde to skorsteinspiper. Ei kvinne satt på trappa da fotografiet ble tatt.  En mann i mørk frakk og med hatt på hodet sto underet digert asketre til venstre for husets gavlvegg.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Våningshus på Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp. Fotografiet er tatt fra en slags hage mot det som antakelig var "fronten" på bygningen. Eksteriøret var symmetri...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits