• Planteopptak i skogplanteskolen på Fisketjørn i Suldal i Rogaland våren 1958. Vi ser to unge kvinner som sitter på hver sin side av ei planteseng, den ene på bakken, den andre på ei trekasse, og plukker forsiktig opp barrotplanter som legges i trekasser.  Foran dem er det stukket en spade eller et greip ned i bakken, et redskap som antakelig ble brukt til å løsne plantene før de kunne tas opp. På vegen bakenfor står en herresykkel med ei plantekasse på bagasjebrettet.  På motsatt side av vegen er det flere plantesenger, og bak noen spredte trær skimtes en del bygninger, antakelig et gardstun.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Planteopptak i skogplanteskolen på Fisketjørn i Suldal i Rogaland våren 1958. Vi ser to unge kvinner som sitter på hver sin side av ei planteseng, den ene på bakken, den andre på e...