• Båter, fotografert ved kaia til Schwencke & Co's Eftf., antakelig ved Kongshavn, der firmaet framstilte tjærebaserte produkter fram til 1924.  Nærmest kaia (til høyre) ser vi baugenden på en forholdsvis bred, kraftig lastebåt med treskrog.  Utenfor (til venstre) ligger en mindre, kvitmalt seilbåt, mer en lystbåttype.  Ifølge en innskrift i albumet fotografiet er hentet fra skal båtene ha hatt navnene "Måken" og "Anna".  I bakgrunnen skimtes en del bymessig bebyggelse, antakelig i Oslo havn.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Båter, fotografert ved kaia til Schwencke & Co's Eftf., antakelig ved Kongshavn, der firmaet framstilte tjærebaserte produkter fram til 1924. Nærmest kaia (til høyre) ser vi bauge...