• Trallebane ved det fabrikkanlegget firmaet Schwencke & Co's Eftf. bygde på Børsholmen i Asker.  Schwencke & Co. produserte bek og andre tjærebaserte produkter, samt litt asfalt, ved anlegget på Børsholmen.  Fotografiet er tatt fra ei flate som ble brukt som lagerplass mot en trallebane, der vi ser ei tralle med 34 tønner fordelt på fire lag (10 + 9 + 8 + 7).  Tralla ble antakelig trukket av en elektrisk vinsj.  Foran og under den bukkebårne trallebanen ligger en del tomtønner, helt til venstre i bildet ser vi en stabel med teglstein.  I bakgrunnen skimter vi fjorden.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Trallebane ved det fabrikkanlegget firmaet Schwencke & Co's Eftf. bygde på Børsholmen i Asker. Schwencke & Co. produserte bek og andre tjærebaserte produkter, samt litt asfalt, ve...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits