• Fra de nye produksjonsanleggene Schwencke & Co's Eftf. bygde på Børsholmen i Asker i 1924.  Schwencke & Co. var et firma som produserte og forhandlet bek og andre tjærebaserte produkter.  På Børsholmen kunne den ildsfarlige virksomheten drives i betryggende avstand i forhold til annen bebyggelse.  Dette fotografiet viser en av bygningene på anlegget.  Det dreier seg om en enetasjes teglsteinsmurt bygning på en støpt betongmur.  Taket har bølgeblikktekke.  Ved enden av taket, til høyre i bildet er det plassert i skorsteinspipe.  I forgrunnen ligger en del metallfat (tønner) på den snødekte bakken.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra de nye produksjonsanleggene Schwencke & Co's Eftf. bygde på Børsholmen i Asker i 1924. Schwencke & Co. var et firma som produserte og forhandlet bek og andre tjærebaserte prod...