• Fem ansatte ved Schwencke & Co's bek- og tjærefabrikk ved Kongshavn sør for Oslo, fotografert foran en av inngangene til fabrikklokalet en kald vinterdag, antakelig omkring 1. verdenskrig.  Vi ser (fra venstre) fire menn og ei kvinne.  Mennene har arbeidstøy (overaller) og hodeplagg, kvinna en mørk kjole, samt ei jakke på overkroppen.  Bak dem ser vi en teglsteinsvegg med ei dobbelt inngangsdør.  På begge sider av døra er det stablet tretønner på høykant, tønner som antakelig inneholdt tjære eller bek.  Så vel tønnene som terrenget omkring dørene preges av betydelige snømengder.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fem ansatte ved Schwencke & Co's bek- og tjærefabrikk ved Kongshavn sør for Oslo, fotografert foran en av inngangene til fabrikklokalet en kald vinterdag, antakelig omkring 1. verd...