• Landskapsfotografi fra Vestre Slidre i Valdres.  Fotografiet later til å være tatt fra en bergnabb med en del trær i forgrunnen.  Nedenfor ses flere hus, blant annet det kvitmalte Fossheim turisthotell.  Til venstre i bildet et solvendt, forholdsvis bratt åkerlandskap avbrutt av tanger med barskog.  Til høyre ses Strondafjorden med en del holmer.  Lengre nedover langs fjorden aner vi at de nedre delene av de ellers skogkledde åsene har et åkerlandskap.
    Photo: Mittet & Co Kunstforlag / Anno Norsk skogmuseum

"1533/2 Norge. Fossheim, Valdres"

Kortet er produsert av kortforlaget Mittet & Co. i Oslo. Akkurat dette kortet ble sendt til Alma Kohmann med familie på Solvang ved Hamar i 1951.